NYHED
Vi er blevet til Komponent – Kommunernes Udviklingscenter
Læs mere om Komponent her

Fagligt årsmøde for administrative medarbejdere ved PPR

Det årlige kursus for administrative medarbejdere ved PPR har kørt i mange år efterhånden – en årlig begivenhed (ja, næsten tradition) vi altid glæder os til! Som vanligt afholdes kurset over to hele dage i en faglig ramme sammen med kolleger fra hele landet. Vi fokuser på ny faglig viden, erfaringsudveksling og tværkommunal sparring, inspiration samt introduktion til nye metoder, tilgange og faglige indblik.

Årets kursus lægger ud med en kompetencekortlægning gennem Komponents nye afklaringsværktøj. Her får du indblik i dit egen individuelle samspil af kompetencer og der bliver mulighed for at sidestille det med hele holdets kortlægninger - det vil skabe grobunden for fælles drøftelser om hvilke kompetencer, der er brug for i (fremtidens) administrationen af PPR. I år fokuserer vi igen på relevant lovgivning i relation til området og til dét får vi besøg af Anita Klindt, som også var med sidste år. Her får vi genopfrisket gråzoner og lovgrundlag, og vi kommer bl.a. ind på det overordnede samspil mellem specialundervisnings- og socialområdet på baggrund af ny lov med virkning fra januar i år. Vi afsætter god tid til sparring og spørgsmål, og du får igen mulighed for at indsende ønsker og input forinden kurset. Vi får desuden besøg af tre administrative medarbejdere fra Aalborgs PPR, som vil fortælle om deres arbejde med en digital automatisering af revisitationsbreve og -proces. Vi skal også arbejde med metoden Bedre Borgerdialog, som er en måde at opnå mere gnidningsfri kommunikation med borgere gennem afkodning af deres behov og et fast fokus på lovmæssige og faglige løsninger - som alt sammen giver borgeren en følelse af forståelse og fairness. Vi slutter kursets to dage af med en workshop om personlig planlægning, hvor du bliver præsenteret for et væld af effektive og praktiske hands-on værktøjer til at styre din personlige planlægning gennem overblik, gode vaner og prioritering af opgaverne.

Nogle uger inden kurset modtager du et spørgeskema, hvor du kan angive særlige ønsker i forhold til emner, dilemmaer eller spørgsmål, som vi vil bestræbe os på at tage op på kurset.

Igen i år afholdes kurset på Frederik VI’s Hotel i nærheden af Odense – et dejligt konferencecenter midt i landet med dejlig natur og rolige omgivelser.

Vi glæder os til at se dig endnu engang til det årlige kursus for administrative medarbejdere ved PPR.

Det detaljerede program finder du nedenfor.

Målgruppe

Administrative medarbejdere ved PPR og andre faggrupper, som finder kurset relevant.

Prisen er. ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning samt overnatning i enkeltværelse med eget bad og toilet. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingsen er bindende efter fristens udløb.
Gem som favorit

Vil du vide mere?

Kontakt os i dag