Mød Dialogteatrets skuespillere

I Dialogteatret har vi et fast hold af erfarne professionelle skuespillere tilknyttet, der tilsammen har brugt mere end 90 år på de skrå brædder og foran TV- og filmkameraer.

COK’s skuespillerteam vækker problematikker og perspektiver til live med både krop og sjæl, mimik og gestik. Med største naturlighed personificerer de således perspektiver og følelser og virkeliggør en bred vifte af medarbejdertyper, -personligheder og -positioner fra jeres hverdag. Find mere information om Dialogteatrets fast tilknyttede professionelle skuespillere, I har mulighed for at møde, herunder.


adam løwert

Adam Løwert

Adam Løwert (f. 1965) er Dialog Teatrets konsulent eller "joker", ham, der er bindeled mellem publikums input og skuespillernes spil. 

Adam har altid været optaget af kreative processers læringspotentiale og har arbejdet inden for mange forskellige kreative fag. Efter bl.a. at have studeret performance og skuespil i både Holland og USA vendte han hjem til Danmark og spillede bl.a. med i de interaktive forestillinger Verdensuret af Lars von Trier og 57 Beds af performancekunstneren Signa Sørensen. 

"Dialog Teatrets skuespillere formår bl.a. grundet vores mangeårige samspil at skabe et unikt og tillidsfuldt rum for læring, der altid stræber efter at være relevant over for det publikum, vi spiller for. Ved at levere oplevelser så tæt på deltagernes virkelighed som muligt får vi, når vi er allerbedst, skabt et stort nærvær, dynamisk engagement og udvidet perspektiv og læring blandt publikum - og det er grunden til, at jeg arbejder i dette felt!”

Det er især mødet mellem publikum og skuespillerne, han finder interessant. Det var allerede hans fokus, da han uddannede sig til kunstnerisk konsulent under Dansk Musikerforbund i 2001, og han har siden 2002 arbejdet for Dialog Teatret som både skuespiller og konsulent. 


Petrine Agger

Petrine Agger: Stor overbevisning med få rekvisitter

Petrine Agger har medvirket i bl.a. de danske spillefilmsucceser, Bænken og Forbrydelser, og er desuden kendt for rollen som den skruppelløse Pernille Madsen i den internationalt anerkendte TV-serie, Borgen, fra Danmarks Radio.

Petrine har siden sin uddannelse fra Skuespillerskolen ved Odense Teater i 1992 herudover demonstreret stor rollemæssig alsidighed gennem sine roller i et imponerende antal andre roste danske serier, fra TAXA i 90’erne over Krøniken og Forbrydelsen i 00’erne til Rita og altså Borgen i dette årti. Det er herfra og fra sine mange timer på de skrå brædder, bl.a. på Aalborg Teater, Petrine Agger har opbygget sin skuespillererfaring. Denne bringes i spil i COK’s Dialogteater, hvor Petrine med ganske få rekvisitter og stor overbevisning formår at kropsliggøre de dilemmaer, der tages under behandling.


Lars Thiesgaard

Lars Thiesgaard: Dialoginstruktøren med de 30 stemmer

Du har formentlig mødt ham langt flere gange og i flere afskygninger, end du aner. Lars Junker Thiesgaard er ‘manden med de 30 stemmer’, og hvis du kender Pumba, Grisling, Johnny Bravo eller Scooby-Doo, så kender du også Lars.

Lars Thiesgaard er manden bag stemmerne til alle ovenstående samt et hav af andre klassiske og populære tegnefilmsfigurer. Men Lars kan bruge andet end stemmen, når han med stor overbevisning skaber både forundring og forandring, og i COK’s dialogteater gengiver han følelser, stemninger, holdninger og perspektiver knivskarpt takket være sin imponerende indlevelsesevne. Lars bringer mere end 30 års erfaring til Dialogteatret, han er uddannet skuespiller fra Odense Teaterskole i 1983 og skriver i dag også dialoginstruktør på CV’et - en rolle, der i høj grad kommer det dialogskabende og perspektivudvidende arbejde i Dialogteatret til gavn.


Bolette Schrøder

Bolette Schrøder: Afsøg problematikker i et trygt interaktionsrum

Allerede før rollen som sygeplejersken, Linda Dyrvig, i TV-serien Hvide Løgne, der rullede over skærmen i de danske stuer i slutningen af 90’erne, var Bolette Schrøder en erfaren skuespillerinde.

Uddannet i 1993 fra Statens Teaterskole har Bolette medvirket i en række danske film, kortfilm og TV-serier, samt stået i scenens spotlys på bl.a. Det Kongelige Teater. Kontakten til publikum, som Bolette Schrøder har etableret over scenekanten gennem sit skuespil i over 20 år, omsætter hun i COK’s Dialogteater til reel interaktion på gulvet med og mellem de medarbejdere, der oplever Dialogteatret på tæt hold. Med Bolette som fast del af holdet når Dialogteatret helt ind til essensen af de problematikker, der bringes i spil på jeres arbejdsplads, i et trygt rum, hvor interaktionen aktører imellem er i fokus.


Julie Carlsen

Julie Carlsen: Kontakt, reaktion og handling i nuet

For Julie Carlsen er en af scenerummets og teaterformens vigtigste egenskaber og formål at skabe erkendelse hos publikum, og erkendelse bliver til løsninger og udvikling, når Julie med resten af skuespillerne i COKs dialogteater tager fastlåste problemstillinger og dilemmaer op til behandling.

Julie er uddannet i 1991 fra Skuespillerskolen v./ Århus Teater, hvor hun senere har været fast skuespiller, og hun har spillet forestillinger på Det Kongelige Teater samt mange andre københavnske scener. Med 25 års erfaring fra de skrå brædder og roller i flere TV-serier, herunder Bryggeren og Broen, samt i DR’s TV-julekalender, Pagten, fra 2009, har Julie således arbejdet målrettet på at skabe erkendelse og åbne op for nye tanker hos danske publikummer og TV-seere. De sidste 10 år har Julie Carslen desuden arbejdet gennemgående med forumteater.

Et forumteater, som Dialogteatret, har ifølge Julie den unikke styrke, at man som skuespiller i nuet kan mærke og handle ud fra de individuelle reaktioner, der opstår hos deltagerne/publikum. Kontakten med og mellem aktørerne er for Julie Carlsen en af de essentielle fordele ved forumteater, samt teatrets evne til at flytte arbejdslivets hverdagssituationer og dilemmaer fra det lukkede personlige til det åbne fælles rum - og på den måde skabe et vigtigt afsæt for løsningsorienteret refleksion, der bidrager positivt til personaleudviklingen.


jesper pedersen

Jesper Pedersen

Jesper Pedersen er uddannet på Skuespillerskolen ved Århus Teater 1999. 

Jesper udtaler om arbejdet med Dialog Teatrets arbejde: "Jeg har været med til at træne mennesker i samtaler gennem 10 år og nærmest hver gang slår det mig, at der er et kæmpe potentiale i at træne på denne måde. Jeg bliver stolt over, at mit håndværk kan bruges til meget mere end at stå på scenen på et teater og håbe på, at publikum får en god oplevelse og noget med hjem. Når jeg er træner og samtaler med folk under uddannelse, offentlig ansat, ledere for private virksomheder, eller hvor jeg ellers er med – der er træningspotentiale overalt – er det tydeligt, at folk får opmærksomhedspunkter med hjem, de kan bruge i fremtidige samtaler. Det er en meget stor tilfredsstillelse for mig, og så er det sjovt at gå på arbejde.

Jeg er både med i forumteater- og 1:1 træningssammenhænge og nyder begge dele, men mest af alt er det en fornøjelse, når begge dele blandes, og vi lader rummet diktere, hvad der er brug for at lave, forstået på den måde, at vi surfer på det, der føles rigtigt for kursisterne at gøre her og nu – uanset metode. På den måde føler kursisterne sig mødt bedst muligt og får den bedste læring.


Christiane Gjellerup Koch

Christiane Gjellerup Koch

Christiane Gjellerup Koch blev uddannet fra skuespillerskolen ved Odense Teater 1990.

Christiane siger om arbejdet med forumteater: "Jeg kan godt lide at arbejde med forumteater, fordi det hele tiden viser mig nye sider af  alle dem, vi er. Når scenens spil bliver virkelighed, er det, som om vi sammen kan flytte os og løse den problematik, der er. Og så er det sjovt. Jeg har arbejdet med forumteater og feltet erhvervsliv/kunst siden 2002. Det at arbejde i dette felt har lært mig, hvor vigtig kommunikation er. Arbejdet giver mening for mig, når vi alle arbejder mod det samme mål, og finder en løsning sammen. Fordelene ved at benytte skuespillere til personaleudvikling er, at vi er uddannet til at sætte os i menneskers eller de ansattes sted, så det bliver virkeligt et øjeblik."

I samarbejdet med Dialog Teatret sætter jeg især pris på at arbejde sammen med dygtige professionelle mennesker, som ved, hvad de har med at gøre, og som sætter en ære i at levere et godt stykke arbejde.