Målgruppe

Administrative medarbejdere, konsulenter og ledere, der tilbringer en stor del af deres arbejdstid bag skrivebordet.

Gem som favorit

Skrivebordslean

Styrk din mulighed for at tilrettelægge dit arbejde bedre til gavn for såvel dit arbejdsmiljø og trivsel som din produktivitet.

Indhold

Fra usund til sund arbejdstid
Med nogle relativt simple greb og en struktureret tilgang til arbejdet er det muligt at skabe et bedre flow i arbejdet og større overblik over opgaver, kalender og indbakke. Disse greb tager bl.a. udgangspunkt i HKs taksonomi for tidsmiljøer og giver deltagerne forudsætninger for at tilrettelægge eget arbejde smartere.

Outlook som støtteredskab
Outlook rummer mange funktioner, som understøtter sunde arbejdsrutiner. På selve kurset tilpasser deltagerne Outlook (indstillinger og layout), så de matcher den enkeltes behov. Herudover får deltagerne udleveret skriftlige vejledninger og får adgang til korte instruktionsvideoer.

Fastholdelse af nye vaner
For at understøtte deltagene i at omsætte kursets indhold til praksis får de hjælp til at udarbejde en personlig implementeringsplan samt undervisning i, hvordan de med adfærdsledelse kan hjælpe sig selv med at fastholde de nye vaner.

Tilrettelæggelse

Kurset gennemføres som et endags-kursus i hold med ca. 10 deltagere. Det foregår med en kombination af oplæg, drøftelser i grupper og arbejde ved egen pc (medbringes).

Deltagerne får således mulighed for allerede på kurset at tilpasse Outlook, mens der er adgang til hjælp fra underviseren. Som forberedelse til kurset får deltagerne en mindre opgave ift. at observere egne arbejdsrutiner (tidsforbrug ½-1 time).

Kurset varer en dag, men kan også deles op i to halve dage.

Undervisere/ Oplægsholdere

Morten Rüsz er partner i konsulentvirksomheden Rüsz&Strøm, som beskæftiger sig med adfærdsledelse og understøtter organisatoner og mennesker i at gennemføre forandringer i praksis. Han er en erfaren underviser og har afholdt kurser i effektiv arbejdstilrettelæggelse i flere kommuner.

Vil du vide mere?

Spørg en COK'er