Målgruppe

Kurset henvender sig til chefer og ledere, der har ansvaret for samtaler med medarbejdere og andre ledere.

Gem som favorit

Menings- og værdiskabende samtaler i praksis

En central ledelseskompetence er at føre og facilitere samtaler med medarbejdere og andre ledere, så samtalerne bidrager til mening, læring og værdi for organisation og borgere.

Indhold

En af ledelseskommissionens nyligt lancerede 7 anbefalinger er at ledere skal udvikle sig. Herunder hører evnen til at føre og facilitere samtaler med medarbejdere og andre ledere, så samtalerne bidrager til mening, læring og værdi for samtalepartnerne og for organisationen.

  • Kendetegn ved samtaler, der skaber mening. læring og værdi
  • Nyttige tænke- og handleværktøjer i menings- og værdiskabende samtaler
  • Rollen som samtaleansvarlig
  • Facilitering af samtaler 1:1 og samtaler i grupper og team
  • Magt og etik i professionelle samtaler
  • Udbytte
    Som deltager får du:

    • Indsigt i egne ressourcer og udfordringer ift. at facilitere professionelle samtaler
    • Viden om og træning i anvendelse af en række forskellige tænke- og handleværktøjer i forbindelse med professionelle samtaler i en organisatorisk kontekst
    • Viden om og træning i at lytte, spørge og bidrage som samtalepartner
    • Viden om og træning i at facilitere menings- og værdiskabende samtaler 1:1 og i grupper og team
Undervisere/ Oplægsholdere

Chefkonsulent Peter Hansen-Skovmoes, Synergi HRM, der er medforfatter til bogen ”Samtaler i organisationer. Veje til mening, læring og værdi. Hans Reitzels Forlag 2017.

Vil du vide mere?

Spørg en COK'er