Målgruppe

Kurset henvender sig til chefer og ledere, der har ansvaret for samtaler med medarbejdere og andre ledere.

Kursusdatoer
  • Herlev, COK Hovedstaden, Lyskær 3 ef, 1. sal, 2730 Herlev
    Menings- og værdiskabende samtaler i praksis
    21.05.2019 kl. 09:00-15:00 +
    04.06.2019 kl. 09:00-15:00
Datoer
Herlev, COK Hovedstaden, Lyskær 3 ef, 1. sal, 2730 Herlev
Menings- og værdiskabende samtaler i praksis
21.05.2019 kl. 09:00-15:00 +
04.06.2019 kl. 09:00-15:00
Pris: 6.800 kr.
Tilmeldingsfrist22.04.2019. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Forløb tilpasset arbejdspladsen
Gem som favorit

Menings- og værdiskabende samtaler i praksis

En central ledelseskompetence er at føre og facilitere samtaler med medarbejdere og andre ledere, så samtalerne bidrager til mening, læring og værdi for organisation og borgere.

Indhold

En af ledelseskommissionens nyligt lancerede 7 anbefalinger er at ledere skal udvikle sig. Herunder hører evnen til at føre og facilitere samtaler med medarbejdere og andre ledere, så samtalerne bidrager til mening, læring og værdi for samtalepartnerne og for organisationen.

  • Kendetegn ved samtaler, der skaber mening. læring og værdi
  • Nyttige tænke- og handleværktøjer i menings- og værdiskabende samtaler
  • Rollen som samtaleansvarlig
  • Facilitering af samtaler 1:1 og samtaler i grupper og team
  • Magt og etik i professionelle samtaler
  • Udbytte
    Som deltager får du:

    • Indsigt i egne ressourcer og udfordringer ift. at facilitere professionelle samtaler
    • Viden om og træning i anvendelse af en række forskellige tænke- og handleværktøjer i forbindelse med professionelle samtaler i en organisatorisk kontekst
    • Viden om og træning i at lytte, spørge og bidrage som samtalepartner
    • Viden om og træning i at facilitere menings- og værdiskabende samtaler 1:1 og i grupper og team
Undervisere/ Oplægsholdere

Chefkonsulent Peter Hansen-Skovmoes, Synergi HRM, der er medforfatter til bogen ”Samtaler i organisationer. Veje til mening, læring og værdi. Hans Reitzels Forlag 2017.

Program

Se programmet for forløbet nedenfor
Dag 1
  • Velkomst og introduktion til kurset

    Gensidig afstemning af forventninger og forhåbninger til udbytte

    Formulering af individuelle læringsmål
  • Introduktion til og afprøvning af nyttige tænke- og handleværktøjer i forbindelse med professionelle samtaler i en organisatorisk kontekst.
  • Nøglekompetencer som samtaleansvarlig: At lytte, spørge og bidrage
    - Øvelser i lytte
  • 12:00
    Frokost og netværkeri
  • 12:45
    Nøglekompetencer som samtaleansvarlig: At lytte, spørge og bidrage
    - Øvelser i at stille spørgsmål der åbner for mening, læring og værdi
  • 15:00
    Tak for i dag og på gensyn
Dag 2
  • 09:00
    Bakspejl og introduktion til dagens program
  • Nøglekompetencer som samtaleansvarlig: At lytte, spørge og bidrage
    - Øvelse i bidrage på en konstruktiv og værdiskabende måde
  • Magt og etik i professionelle samtaler i en organisatorisk kontekst
    - Dialogbaseret oplæg om magt og etik i relation til samtaler
    - Refleksion over praksisnære dilemmaer ift magt og etik
  • 12:00
    Frokost og netværkeri
  • 12:45
    Facilitering af samtaler i grupper og team
  • Øvelse i Facilitering af samtaler i grupper og team
  • Opsamling af nye indsigter og spirende erkendelser, herunder gensyn med de individuelle læringsmål.
  • 15:00
    Tak for denne gang og god vind med jeres professionelle samtaler

Vil du vide mere?

Spørg en COK'er