NYHED
Vi er blevet til Komponent – Kommunernes Udviklingscenter
Læs mere om Komponent her

LinkedIn for kommunale ledere: Hvordan styrker du din rekruttering og ledelse via LinkedIn?

Vil du lære, hvordan du i praksis bruger LinkedIn som strategisk kommunikationskanal, og hvilke muligheder mediet giver din afdeling og kommune for at rekruttere effektivt?

Du ønsker at skabe de bedst mulige rammer for dine medarbejdere gennem din daglige ledelse og god rekruttering - men du har måske ledelsesudfordringer, da dine medarbejdere eksempelvis sidder på forskellige lokationer eller har meget forskellige faglige baggrunde.

Her kommer LinkedIn ind i billedet, som er en vigtig kanal til at styrke jeres rekruttering og din ledelse. Kom med og lær, hvordan du i praksis bruger LinkedIn som strategisk kommunikationskanal i den kommunale sektor, og hvilke muligheder mediet giver din afdeling og kommune for at rekruttere effektivt og dig for at udøve aktiv og transparent ledelse.

Dit udbytte efter kurset
Efter dette kursus kan du definere de vigtigste indsatsområder for din kommunale organisation på LinkedIn - både her og nu og på den lange bane, fordi du:

  • Lærer, hvordan du udarbejder og igangsætter din kommunale organisations rekrutteringsindsats på LinkedIn
  • Får styrket dine kompetencer til at blive en mere synlig kommunal leder på LinkedIn
  • Lærer hvordan du aktiverer dine medarbejdere, så de bliver dygtige og engagerede ambassadører for jeres organisation
  • Får konkrete råd til, hvordan du - i en travl hverdag med mange gøremål - simpelt kan synliggøre din kommunale organisation på LinkedIn

Tiltræk de skarpeste kolleger

Du ønsker at rekruttere de bedst kvalificerede fremtidige kolleger til din afdeling. LinkedIn er med sine 2,5 mio. danske brugere en oplagt rekrutteringskanal som supplement til jeres anden rekrutteringsindsats. På LinkedIn er der eksempelvis 20.000 erhvervsaktive lærere.

LinkedIn er verdens største professionelle netværk, og i høj grad et sted for jobsøgende. LinkedIn giver en unik mulighed for at dele informationer og budskaber om, hvilken organisation I er, og hvad I står for gennem delinger. Med det rette forarbejde kan I tiltrække det rigtige match i første omgang. Vis de jobsøgende hvorfor I er en attraktiv arbejdsplads ved at give dem et kulturelt indblik i jeres dagligdag med LinkedIn-opdateringer.

På LinkedIn kan du:

  • Effektivisere jeres rekruttering
  • Øge kendskabet til jeres kommunale organisation
  • Promovere jeres måde at arbejde med den kommunale kerneopgave

Gør dine medarbejdere stolte

Vi stoler mere på hinanden, end vi stoler på organisationer. Og vi stoler mere end nogle andre på faglige eksperter. Din ekspertise er blandt andet kommunal ledelse, og der er netop nu momentum for aktive ledere på LinkedIn.

En systematisk og aktiv tilstedeværelse på LinkedIn hjælper os til at blive bedre, fordi vi ikke kan overskue eller huske alt mellem himmel og jord. Din aktive tilstedeværelse på LinkedIn kan også give mulighed for uventet faglig sparring fra dine forbindelser på eksempelvis LinkedIn. Denne nye viden kan du bringe i spil overfor dine medarbejdere og det styrker videndeling indenfor dit ansvarsområde eller i din afdeling.

På LinkedIn kan du:

  • Skabe større gennemsigtighed på tværs af jeres kommunale organisationer
  • Skabe større stolthed, motivation og effektivitet blandt dine medarbejdere
  • Fortælle de gode medarbejderhistorier
  • Sætte et personligt ansigt på, hvem I er udadtil

Er det et kursus for superbrugere af LinkedIn?

Nej. Det vigtigste er, at du har lyst til at prøve kræfter med at rekruttere og udøve kommunal ledelse på LinkedIn - så du løbende får mulighed for at sætte ind de helt rigtige steder.

Dette kursus er både for dig, der er ny på LinkedIn, og for dig der er mere erfaren bruger af LinkedIn. Forud for kursusdagen afholder vi et webinar, hvor vi gennemgår, hvordan du opretter og skærper din LinkedIn-profil.

Overvej om I skal flere afsted fra samme kommunale organisation, da det kan være en fordel i forhold til samarbejdet; både i løbet af kursusdagen, men også når du kommer hjem på arbejdspladsen igen.

Hvornår skal jeg komme??

Forløbet består af 3 elementer; dels 2 webinarer, som du kan deltage i direkte fra fx arbejdspladsen eller derhjemme, og en kursusdag, hvor du dukker op i Komponent Herlev. Forløbet er planlagt således:

Webinar: Sådan opretter og skærper du din LinkedIn-profil - kl. 9.00 - 11.00

Kursus: LinkedIn for kommunale ledere: Hvordan styrker du din rekruttering og ledelse på LinkedIn? - Komponent's lokaler - kl. 8.45 til 16.00

Webinar: Erfaringer med at bruge LinkedIn til at styrke din rekruttering og ledelse - kl. 9.00 - 11.00

Hvor kan jeg læse mere?

Læs Kommunikationsforums artikel om ledere på LinkedIn her: https://www.kommunikationsforum.dk/artikler/CEOer-paa-LinkedIn-skaber-b…

Undervisere/ Oplægsholdere

Rasmus Ellegaard Haukrogh, grundlægger og selvstændig seniorkonsulent hos Ground Control Strategy.
Rasmus rådgiver organisationer om sociale medier, digital marketing og kommunikation, herunder videndeling på LinkedIn.
Rasmus’ LinkedIn-profil er https://www.linkedin.com/in/rehaukrogh/.

Målgruppe

Dette kursus bestående af 2 webinar og 1 kursusdag, er primært for ledere i den kommunale sektor, som flere medarbejdere refererer til. Du kan eksempelvis være skoleleder eller centralt placeret leder på rådhuset.
En del af kurset er case-baseret, og du er derfor også velkommen til inden kursets start at fremsende spørgsmål eller konkrete eksempler, som du er stødt på i arbejdet med rekruttering eller i din daglige ledelse via LinkedIn.

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Faktura sendes, når tilmeldingsfristen udløber. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristens udløb.
Gem som favorit

Vil du vide mere?

Kontakt os i dag