Medarbejderkompetencer, der matcher

Den nye beskæftigelsesreform stiller store krav til medarbejdernes kompetencer i forhold til deres samarbejde med borgere, virksomheder og andre interessenter. Medarbejderne i jobcentrene har således behov for nye faglige kompetencer, når jobcentret skal yde en endnu mere målrettet, kompetent og faglig rådgivning. De personlige og faglige kompetencer skal i spil, så jobcentret kan lykkes med prioritering, planlægning, dialog og samarbejde.

Medarbejdernes gennemførelse af aktiviteterne fører i første omgang til en kompetenceudvikling hos dem selv, men den skal også bidrage til at løfte hele jobcentrets faglighed. Vi ser medarbejderkompetenceudviklingsforløbene som en oplagt platform for at integrere det strategiske perspektiv i en generel udvikling af jobcenterets professionalisme.

For at bringe de nye kompetencer i spil i relation til jobcentrenes strategiske arbejde, anbefaler vi, at der i forbindelse med deltagelsen i kompetenceudviklingsaktiviteterne afvikles samtaler mellem ledelsen og medarbejderne før, under og efter gennemførelsen. 

COK tilbyder en bred pallette af kompetenceudviklingsaktiviteter, der kan styrke de kompetencer, som medarbejderne skal have for at imødekomme de aktuelle udfordringer. 

Lov-kursus om Én Plan - en helhedsorienteret indsats sammen med borgeren

Hvad siger de forskellige love om én plan, helhedsorientering, inddragelse af borgeren mv., og hvordan hænger lovene sammen? Deltag i dette endagskursus med jurist Susanne Wiederquist og bliv klogere

Se detaljer
Gem som favorit

Uddannelsestilbud og virksomhedsrettede redskaber – LAB-tilbud til borgere og til virksomheder

Er du ny eller har du lidt erfaring med den virksomhedsrettede indsats?

Se detaljer
Gem som favorit

Beskæftigelsesindsatsens love, regler og økonomi – i de store linjer/et overblik

Er du samarbejdspartner til jobcentret, administrativ medarbejder eller ny i beskæftigelsesindsat

Se detaljer
Gem som favorit

Samarbejde med borgere, der er i løntilskud, praktik eller nytteindsats

Sådan får du en positiv oplevelse ud af at samarbejde med borgere, som er i praktik, løntilskud og nytteindsats på din arbejdsplads.

Se detaljer
Gem som favorit

Aktivitetsparate og borgere i ressourceforløb - komplekse sager og indsats på kryds og tværs

Se detaljer
Gem som favorit

LAB for fagnørder - ny lov om aktiv beskæftigelsesindsats

Få styr på lovens intentioner, de overordnede pejlemærker og komplekse problemstillinger, så du kan bistå med implementeringen af ny lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Se detaljer
Gem som favorit

Den gode sagsbehandling og den korrekte afgørelse på beskæftigelses- og socialområdet

Se detaljer
Gem som favorit

Opråb til kommunernes ydelsesmedarbejdere - Kend de nye regler og betingelser i aktivloven efter 1. januar 2020

Se detaljer
Gem som favorit

MI med unge - Motiverende Interview i den kommunale ungeindsats

Motiverende interview (MI) er en tilgang til at styrke en persons indre motivation for forandring

Se detaljer
Gem som favorit

Gå hjem-møde - Den Motiverende Samtale

Få en introduktion til Motivational Interviewing (Den Motiverende Samtale) som redskab til at skabe forandring hos borgere og medarbejdere. Gratis gå hjem-møde med underviser Bente Malig Larsen.

Se detaljer
Gem som favorit