Medarbejderkompetencer, der matcher

Den nye beskæftigelsesreform stiller store krav til medarbejdernes kompetencer i forhold til deres samarbejde med borgere, virksomheder og andre interessenter. Medarbejderne i jobcentrene har således behov for nye faglige kompetencer, når jobcentret skal yde en endnu mere målrettet, kompetent og faglig rådgivning. De personlige og faglige kompetencer skal i spil, så jobcentret kan lykkes med prioritering, planlægning, dialog og samarbejde.

Medarbejdernes gennemførelse af aktiviteterne fører i første omgang til en kompetenceudvikling hos dem selv, men den skal også bidrage til at løfte hele jobcentrets faglighed. Vi ser medarbejderkompetenceudviklingsforløbene som en oplagt platform for at integrere det strategiske perspektiv i en generel udvikling af jobcenterets professionalisme.

For at bringe de nye kompetencer i spil i relation til jobcentrenes strategiske arbejde, anbefaler vi, at der i forbindelse med deltagelsen i kompetenceudviklingsaktiviteterne afvikles samtaler mellem ledelsen og medarbejderne før, under og efter gennemførelsen. 

COK tilbyder en bred pallette af kompetenceudviklingsaktiviteter, der kan styrke de kompetencer, som medarbejderne skal have for at imødekomme de aktuelle udfordringer. 

Administration af beskæftigelsesindsatsen

Ved du nok om beskæftigelsesindsatsen og kender du de målgrupper, der samarbejdes med, og de mulige redskaber og tilbud? Kan du finde rundt i diverse puljer til kompetenceudvikling og uddannelse?

Se detaljer
Gem som favorit

Virksomhedsrettede redskaber i beskæftigelsesindsatsen

Er du ny eller har du lidt erfaring med den virksomhedsrettede indsats? Få helt tjek på lovgivning vedr. anvendelse af løntilskud og virksomhedspraktik samt de øvrige supplerende tilbud.

Se detaljer
Gem som favorit

Virksomhedsservice og samarbejde i beskæftigelsesindsatsen

Har du kontakt til virksomheder som et led i din daglige sagsbehandling, og ved du, hvad de forventer og hvordan du får mest ud af samarbejdet?

Se detaljer
Gem som favorit

Træf for kontaktpersoner i den sammenhængende kommunale ungeindsats

Er du kontaktperson, mentor, støtte-kontaktperson eller på anden vis støtter unge i den sammenhængende kommunale ungeindsats – så er dette Træf noget for dig.

Se detaljer
Gem som favorit

Én plan sammen med borgeren og kompetencer for tværfagligt samarbejde

Tag dine kollegaer med på temadag og arbejd med temaerne: En helhedsorienteret plan til borgere og – som forudsætning for, at loven vil fungere i praksis - kompetencer for tværfagligt samarbejde.

Se detaljer
Gem som favorit

To dage med Styrket Borgerkontakt

Deltag i COKs 2-dages kursus og opnå markante resultater i kontakten med borgeren

Se detaljer
Gem som favorit

Behandling af personoplysninger på børne- og skoleområdet

Få viden om de grundlæggende regler for behandling af personoplysninger og indsigt databeskyttel

Se detaljer
Gem som favorit

Behandling af personoplysninger på beskæftigelses- og socialområdet

Få viden om de grundlæggende regler for behandling og deling af personoplysninger og indsigt i da

Se detaljer
Gem som favorit

Mellemkommunal refusion – udvidet

Bliv helt skarp på reglerne om mellemkommunal refusion på førtidspensionsområdet i forbindelse med de forgangne års reformer og afgørelser på beskæftigelsesområdet.

Se detaljer
Gem som favorit

Fritvalgsreglerne og visitationsprocedurer

Få viden om fritvalgsreglerne, visitationsprocedurer og procesoptimering, som gør dig i stand til at sikre den korrekte mellemkommunale refusion i din kommune.

Se detaljer
Gem som favorit