Medarbejderkompetencer, der matcher

Den nye beskæftigelsesreform stiller store krav til medarbejdernes kompetencer i forhold til deres samarbejde med borgere, virksomheder og andre interessenter. Medarbejderne i jobcentrene har således behov for nye faglige kompetencer, når jobcentret skal yde en endnu mere målrettet, kompetent og faglig rådgivning. De personlige og faglige kompetencer skal i spil, så jobcentret kan lykkes med prioritering, planlægning, dialog og samarbejde.

Medarbejdernes gennemførelse af aktiviteterne fører i første omgang til en kompetenceudvikling hos dem selv, men den skal også bidrage til at løfte hele jobcentrets faglighed. Vi ser medarbejderkompetenceudviklingsforløbene som en oplagt platform for at integrere det strategiske perspektiv i en generel udvikling af jobcenterets professionalisme.

For at bringe de nye kompetencer i spil i relation til jobcentrenes strategiske arbejde, anbefaler vi, at der i forbindelse med deltagelsen i kompetenceudviklingsaktiviteterne afvikles samtaler mellem ledelsen og medarbejderne før, under og efter gennemførelsen. 

COK tilbyder en bred pallette af kompetenceudviklingsaktiviteter, der kan styrke de kompetencer, som medarbejderne skal have for at imødekomme de aktuelle udfordringer. 

Få styr på reglerne på integrationsområdet

Vil du opdateres på de nyeste lovændringer på integrationsområdet? Eller har du brug for et generelt brush-up på lovgivningen om integration, repatriering og danskuddannelse?

Se detaljer
Gem som favorit

Mellemkommunal refusion – udvidet

Få indblik i og overblik over de særligt vanskelige regler og forhold, som i udvalgte sagstyper gør sig gældende i mellemkommunale sammenhænge. På kurset dykker vi ned i de forskellige problemtyper.

Se detaljer
Gem som favorit

Administration af beskæftigelsesindsatsen

Ved du nok om beskæftigelsesindsatsen og kender du de målgrupper, der samarbejdes med, og de mulige redskaber og tilbud? Kan du finde rundt i diverse puljer til kompetenceudvikling og uddannelse?

Se detaljer
Gem som favorit

Virksomhedsrettede redskaber i beskæftigelsesindsatsen

Er du ny eller har du lidt erfaring med den virksomhedsrettede indsats? Få helt tjek på lovgivning vedr. anvendelse af løntilskud og virksomhedspraktik samt de øvrige supplerende tilbud.

Se detaljer
Gem som favorit

Virksomhedsservice og samarbejde i beskæftigelsesindsatsen

Har du kontakt til virksomheder som et led i din daglige sagsbehandling, og ved du, hvad de forventer og hvordan du får mest ud af samarbejdet?

Se detaljer
Gem som favorit

Træf for kontaktpersoner i den sammenhængende kommunale ungeindsats

Er du kontaktperson, mentor, støtte-kontaktperson eller på anden vis støtter unge i den sammenhængende kommunale ungeindsats – så er dette Træf noget for dig.

Se detaljer
Gem som favorit

Én plan sammen med borgeren og kompetencer for tværfagligt samarbejde

Tag dine kollegaer med på temadag og arbejd med temaerne: En helhedsorienteret plan til borgere og – som forudsætning for, at loven vil fungere i praksis - kompetencer for tværfagligt samarbejde.

Se detaljer
Gem som favorit

Behandling af personoplysninger på børne- og skoleområdet

Få viden om de grundlæggende regler for behandling af personoplysninger og indsigt databeskyttelsesreglerne og deres sammenhæng med øvrige regler på området.

Se detaljer
Gem som favorit

Behandling af personoplysninger på beskæftigelses- og socialområdet

Få viden om de grundlæggende regler for behandling og deling af personoplysninger og indsigt i databeskyttelsesreglerne og deres sammenhæng med øvrige forvaltningsretlige regler på området.

Se detaljer
Gem som favorit

Dokumentation og borgerens medvirken til sagsoplysning på ydelsesområdet

Uanset hvor i sagsbehandlingen, en sag om forsørgelsesydelser befinder sig, er det myndighedens ansvar at sagen er tilstrækkeligt oplyst, også kaldet det forvaltningsretlige undersøgelsesprincip.

Se detaljer
Gem som favorit