Helhedsorienteret udvikling af et samlet skolevæsen

Hvis skoleledelsen skal lykkes med at skabe rammerne for styrket læring og trivsel for elever og medarbejdere og samtidig bidrage til at skabe sammenhængende læringsmiljøer for 0-18 årsområdet, kræver det Et ledelsesteam – og et samlet skolevæsen – der arbejder sammen som et professionelt læringsfællesskab.


Derfor arbejder COK med helhedsorienteret skoleudvikling. Det vil sige, at vi bidrager til at skabe sammenhæng mellem mål og indsatser på tværs af forvaltninger, skoler og ledelsesteams med inddragelse af medarbejdere – og med et fælles mål om at skabe bedre betingelser for elevernes læring og trivsel. Ved at gå helhedsorienteret til værks skaber vi et fælles grundlag for de forandringer, der er i gang, og vi sikrer samtidig, at der er fokus på forankring af den samlede indsats.


På disse sider kan du læse mere om COKs ydelser til det samlede skolevæsen. Du kan bl.a. se hvordan vi har hjulpet andre kommuner med kompetence- og kapacitetsopbygning, eller du kan læse om Program for læringsledelse, hvor 13 kommuner og mere end 10.000 ledere og medarbejdere deltager i et fire-årigt skoleudviklingsprojekt finansieret af A. P. Møller Fonden. Vi tilbyder også en række åbne kurser og aktiviteter for ledere og nøglemedarbejdere i skole og forvaltning – se kursuslisten eller klik her for at at tilmelde dig vores nyhedsbrev, så får du seneste nyt om aktiviteter direkte i din indbakke. 
 

 


Klik her for at bestille et fysisk eksemplar


Vi er i tæt dialog med KL, kommuner, ministerier og interesseorganisationer. Vi gennemfører undersøgelser om ledelsesudfordringer og kompetencebehov på skoleområdet, og vi bringer den nyeste forskning om praksisnær skoleudvikling i spil.


COK tilbyder en kombination af forskningsinformeret og praksisnær kompetenceudvikling for den enkelte leder og kollektiv kapacitetsopbygning i den enkelte kommune eller på tværs af kommuner. Derfor spænder vores tilbud fra formelt kompetencegivende uddannelsesforløb for den nye leder eller ledertalentet, over kapacitetsopbygning af det samlede skolevæsen med afsæt i kommunens egne data, til aktionslæringsforløb for det enkelte ledelsesteam, f.eks. med fokus på at omsætte data til pædagogisk praksis.

Vil du vide mere?

Spørg en COK'er

Mai-Britt Herløv Petersen
Chefkonsulent