Video: Lad dig inspirere af Erik Schultz, Borger- og Arbejdsmarkedschef, Varde Kommune

Den nye beskæftigelsesreform stiller store krav til medarbejdernes kompetencer i forhold til deres samarbejde med borgere, virksomheder og andre interessenter.

Medarbejderne i jobcentrene har således behov for nye faglige kompetencer, når jobcentret skal yde en endnu mere målrettet, kompetent og faglig rådgivning. De personlige og faglige kompetencer skal i spil, så jobcentret kan lykkes med prioritering, planlægning, dialog og samarbejde.

Medarbejdernes gennemførelse af aktiviteterne fører i første omgang til en kompetenceudvikling hos dem selv, men den skal også bidrage til at løfte hele jobcentrets faglighed. I COK ser vi kompetenceudviklingsforløbene for medarbejdere som en oplagt platform for at integrere det strategiske perspektiv i en generel udvikling af jobcenterets professionalisme.

Erik Schultz, Borger og Arbejdsmarkedschef, Varde Kommune, var en af oplægsholdere ved KL og COKs jobFokus camps i 2014/2015.

I sit oplæg fokuserede Erik på den betydning en strategisk og helhedsorienteret ledelsesbevågenhed betyder for sikringen af, at de målsætninger der knyttes til kompetenceudviklingsaktiviteter rent faktisk bliver indfriet.

Du kan lade dig inspirere af Eriks erfaringer ved at se videoen her >>